Η ιστοσελίδα αυτή απευθύνεται σε όσους πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου το 2014

 

Αγαπητές φοιτήτριες,
αγαπητοί φοιτητές μας,
το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
σας καλωσορίζει στην
ακαδημαϊκή οικογένειά του!

Η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο είναι, για όλους και όλες εσάς, μια στιγμή που ονειρευόσασταν. Είναι η επιβράβευση των κόπων σας, η επιβεβαίωση των προσδοκιών σας, το χαμόγελο των οικογενειών σας. Είναι, ταυτόχρονα, η αρχή ενός φωτεινού ταξιδιού για σας, ενός ταξιδιού στο αρχιπέλαγος του Αιγαίου, στη θάλασσα που γέννησε σοφούς, μουσικούς, λογοτέχνες, ποιητές, στη θάλασσα εκείνη που έγινε η κοιτίδα της γνώσης και η στέγη του Πανεπιστημίου μας.

Τα φοιτητικά χρόνια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου είμαστε σίγουροι ότι θα σας μείνουν αξέχαστα! Το ακαδημαϊκό περιβάλλον του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι πεδίο θετικής παρέμβασης και δημιουργικής δράσης. Είναι χώρος ανταλλαγής απόψεων σε κλίμα συνεργατικού διαλόγου, είναι πεδίο ελεύθερης αναζήτησης, παραγωγής και μετάδοσης γνώσης. Είναι ακαδημαϊκή οικογένεια από όπου αποφοιτούν επιστήμονες νέοι και νέες, με ξεχωριστά χαρακτηριστικά επιστημονικής αρτιότητας και κριτικής σκέψης, με καινοτόμες ιδέες και δημιουργικότητα, ενεργοί πολίτες με λόγο και δράση για την ανάπτυξη της παιδείας και του πολιτισμού, για την κοινωνία και την κοινωνική αλληλεγγύη, για τη δημοκρατία, για την ευημερία και την πρόοδο του τόπου.

Στα τριάντα έτη λειτουργίας του, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει αναδειχθεί τόσο στον ελληνικό όσο και στο διεθνή ακαδημαϊκό χώρο ως ένα Πανεπιστήμιο δυναμικά αναπτυσσόμενο, με υψηλού επιπέδου σπουδές και έρευνα, με γνωστικά αντικείμενα καινοτόμα και διεπιστημονικά, με υψηλό ποσοστό απασχολησιμότητας των αποφοίτων του και με επιστημονικό, διοικητικό και τεχνικό δυναμικό υψηλών προσόντων.

Στην παρούσα ιστοσελίδα θα βρείτε πληροφορίες και υλικό που θεωρούμε ότι θα διευκολύνουν τη διαδικασία της εγγραφής σας.

Εκ μέρους της Πρυτανικής Αρχής και του συνόλου της ακαδημαϊκής οικογένειας του Πανεπιστημίου Αιγαίου σας καλωσορίζω και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στην ακαδημαϊκή σας πορεία. Όλες και όλοι μας, καθηγητές, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό του Ιδρύματος, θα είμαστε δίπλα σας σε κάθε σας βήμα.


Καλή ακαδημαϊκή χρονιά!
Καθηγητής Στέφανος Γκρίτζαλης
Πρύτανης

Είσαι πρωτοετής;

Μην Ψαρώνεις! - © Ioannis Apostolopoulos

Αγαπητή μας φοιτήτρια, αγαπητέ μας φοιτητή,
σ' αυτή την ιστοσελίδα προσπαθούμε να σου δώσουμε όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, ώστε να διευκολυνθείς στην εγγραφή σου και στην πρώτη σου επαφή με το Αιγαίο και το Πανεπιστήμιό του.

Γενικές Πληροφορίες


Πότε και πού γίνονται οι εγγραφές;

καθημερινά από 15 έως και 26 Σεπτεμβρίου 2014

* Σύμφωνα με το ακαδημαϊκό ημερολόγιο, τα μαθήματα θα ξεκινήσουν στις 29 Σεπτεμβρίου.

 

Πόλη Κτήριο Ώρα
Μύρινα: 

κτήριο Παλλημνιακού Σχολικού Ταμείου (Μητροπολίτου Ιωακείμ 2),

9:00-12:00
Μυτιλήνη: 

κτήριο Τμήματος Γεωγραφίας στον Λόφο Πανεπιστημίου (περιοχή Ξενία) για τους πρωτοετείς όλων των Τμημάτων,

9:00-12:00
Χίος: 

κτήριο Μιχάλειο (οδός Μιχάλων 8, στο κέντρο της πόλης) για τους πρωτοετείς όλων των Τμημάτων,

9:00-12:00
Καρλόβασι:

κτήριο Ηγεμονείο μόνο για τους πρωτοετείς της εισαγωγικής κατεύθυνσης «Μαθηματικών» του Τμήματος Μαθηματικών,

10:00-13:00

κτήριο Βουρλιώτη μόνο για τους πρωτοετείς της εισαγωγικής κατεύθυνσης «Στατιστικής και Αναλογιστικών - Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών» του Τμήματος Μαθηματικών,

9:00-12:00

κτήριο Λυμπέρη  μόνο για τους πρωτοετείς του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων,

9:00-12:00
Ρόδος: 

κτήριο 7ης Μαρτίου (οδός Δημοκρατίας 1) για τους πρωτοετείς όλων των Τμημάτων,

9:00-12:00
Ερμούπολη

Κωνσταντινουπόλεως 1, απέναντι από το κτήριο του πρώην Α' Γυμνασίου Σύρου

10:00-14:00

Τι πρέπει να γνωρίζω για τη διαδικασία εγγραφής;

Εγγραφές πρωτοετών (2007) - ΣτιγμιότυπαΤρία πράγματα χρειάζεται να γνωρίζουμε όταν ξεκινάμε για τις εγγραφές:


  1. τι μας ζητάνε ως δικαιολογητικά,
  2. τι είδους έντυπα (αιτήσεις) πρέπει να συμπληρώσουμε επί τόπου και
  3. τι θα πάρουμε μαζί μας φεύγοντας

 

Ποιά δικαιολογητικά πρέπει να φέρω μαζί μου;

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά την εγγραφή των πρωτοετών είναι:

  1. Τίτλος απόλυσης. Απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του σχολείου από το οποίο αποφοιτήσατε ή αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο του τίτλου αυτού.
  2. Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία δηλώνετε ότι δεν είστε εγγεγραμμένοι/ες σε άλλο Τμήμα ή Σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. 
  3. Τέσσερις φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας (έγχρωμες ή ασπρόμαυρες).
  4. Φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας (δεν χρειάζεται να είναι επικυρωμένο).
  5. Εκτός των παραπάνω, και μόνο όσοι αποφοίτησαν από το Γενικό Λύκειο (90% και 10%) και ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Β΄ (90% και 10%) υποβάλλουν και αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης.
  6. Τα αγόρια που χρειάζεται να πάρουν «Βεβαίωση Σπουδών για Στρατολογική Χρήση» θα πρέπει επιπλέον να καταθέσουν το Πιστοποιητικό περί εγγραφής στα μητρώα αρρένων, που εκδίδεται από το Δήμο στον οποίο έχετε εγγραφεί (δηλαδή εκεί που βρίσκεται η οικογενειακή σας μερίδα). Σε περίπτωση που δεν προσκομιστεί το Πιστοποιητικό του Δήμου, υπάρχει η δυνατότητα αυτεπάγγελτης αναζήτησής του από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Στην τελευταία περίπτωση, η «Βεβαίωση Σπουδών για Στρατολογική Χρήση» που εκδίδει το Πανεπιστήμιο δεν θα δοθεί την ώρα της εγγραφής, αλλά με κάποιες ημέρες καθυστέρησης.

Πώς θα συμπληρώσω τις αιτήσεις;

Η Γραμματεία του Τμήματος θα σου ζητήσει να συμπληρώσεις μια σειρά από έντυπα στα οποία δηλώνεις τα στοιχεία σου, αιτείσαι την εγγραφή στο Τμήμα, δηλώνεις μαθήματα κλπ. Η συμπλήρωση των εντύπων αυτών είναι απλή. Αν έχεις όλα τα, απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί σου, θα βρεις εύκολα και τα στοιχεία που ζητούνται για την συμπλήρωση τους. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει προσωπικό του πανεπιστημίου, που την ώρα των εγγραφών θα σε βοηθήσει, αν χρειαστεί.

Έντυπα και Οδηγίες Συμπλήρωσης…Εγγραφές πρωτοετών (2007) - Στιγμιότυπα

Για να προετοιμαστείς πριν από την ημέρα της εγγραφής σου, μπορείς να ανοίξεις τα έντυπα που βρίσκονται παρακάτω, είτε για να έχεις μια ιδέα των πληροφοριών που ζητούνται είτε ακόμη και για να τα συμπληρώσεις εκ των προτέρων. Τα έντυπα που ακολουθούν είναι όσα είναι κοινά για όλα τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Την ημέρα της εγγραφής ενδεχομένως σου ζητηθεί να συμπληρώσεις πρόσθετο έντυπο που ειδικότερα ζητά το Τμήμα σου.

Τι αναμένω από την Γραμματεία;

Με την ολοκλήρωση της εγγραφής σου, θα σου δοθούν, από τη Γραμματεία του Τμήματος, βεβαίωση σπουδών για κάθε νόμιμη χρήση και ειδικά για τα αγόρια το πιστοποιητικό για την αίτηση αναβολής στράτευσης.

Μετά την εγγραφή, μπορεί να χρειαστείτε μια βεβαίωση σπουδών, για να την καταθέσετε στον ασφαλιστικό σας φορέα, στη ΔΟΥ (Εφορία) ή όπου αλλού χρειάζεται η οικογένειά σας. Δεδομένου ότι έχει καταργηθεί η υποχρέωση επικύρωσης αντιγράφων, οπουδήποτε απαιτηθεί καταθέστε απλή φωτοτυπία της βεβαίωσης. Γι' αυτό, χρήσιμο είναι να φυλάξετε την πρωτότυπη και απλά να την αναπαραγάγετε κάθε φορά.

Τα αγόρια που δεν έχουν ολοκληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, αφού εγγραφούν στο Πανεπιστήμιο, μπορούν να πάρουν αναβολή στράτευσης μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Η αναβολή μπορεί να δοθεί μέχρι και το 28ο έτος της ηλικίας για προπτυχιακές σπουδές στα Α.Ε.Ι. Για να πάρετε την αναβολή στράτευσης, πρέπει μετά την εγγραφή σας να καταθέσετε στο αρμόδιο στρατολογικό γραφείο ένα Πιστοποιητικό Στρατολογίας που θα σας δώσει η Γραμματεία. Το μόνο που θα χρειαστεί είναι μια αίτηση στη Γραμματεία (εκεί θα βρείτε το σχετικό έντυπο) και το Πιστοποιητικό θα εκδοθεί άμεσα, εφόσον έχετε μαζί σας το Πιστοποιητικό περί εγγραφής στα μητρώα αρρένων που εκδίδεται από τον Δήμο.

Μπορεί να με γράψει κάποιος με εξουσιοδότηση;

Σε περίπτωση αδυναμίας σου να έρθεις για την εγγραφή, υπάρχει η δυνατότητα να εξουσιοδοτήσεις κάποιον να διεκπεραιώσει την εγγραφή σου.
Για να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρχει γραπτή εξουσιοδότηση την οποία θα υπογράψεις (θεώρηση του γνησίου της υπογραφής) σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), Αστυνομικό Τμήμα ή Διοικητική Αρχή της Χώρας. Στα ΚΕΠ υπάρχουν τυποποιημένο έντυπο εξουσιοδοτήσεων που συμπληρώνονται επιτόπου.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρέπει να έχεις ενημερώσει το πρόσωπο που θα αναλάβει την εγγραφή σου, ώστε να μπορέσει να συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα έντυπα. Μελέτησε τα Εντύπα Εγγραφής, ώστε να προετοιμάσεις τις απαιτούμενες πληροφορίες. Στοιχεία που είναι απαραίτητα και και δεν θα μπορεί το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο να βρει στα δικαιολογητικά που του έχεις δώσει (ειδικά αν δεν είναι ένας από τους γονείς σου) είναι:

  1. Στο έντυπο "Αίτηση Εγγραφής - Δήλωση Στοιχείων", στο πεδίο: "ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΓΚΗΣ": Πρέπει να γνωρίζουμε με ποιο πρόσωπο και σε ποιο τηλέφωνο θα επικοινωνήσουμε, ως Πανεπιστήμιο, σε περίπτωση ανάγκης.
  2. Στο Δελτίο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής: Για τα πεδία 10 - 16 καλό είναι να έχεις προετοιμάσει ένα σημείωμα με τα σωστά στοιχεία. Ιδιαίτερα τα πεδία 15 και 16 που αφορούν στις γραμματικές γνώσεις και το επάγγελμα των γονιών σου.

Διαδικασία για την έκδοση ΠΑΣΟ

Οι φοιτητές υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για την έκδοση της νέας ακαδημαϊκής ταυτότητας στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr. Οι πρωτοετείς θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής τους και την παραλαβή, από την Γραμματεία του Τμήματος, των κωδικών πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

Για την υποβολή αίτησης: http://academicid.minedu.gov.gr


Σίτιση: και που τρώμε;

Στις έξι Πανεπιστημιακές μας Μονάδες (νησιά) λειτουργεί λέσχη σίτισης φοιτητών/τριών.

Οι πρωτοετείς φοιτητές που επιθυμούν να σιτίζονται δωρεάν στη λέσχη του Πανεπιστημίου καταθέτουν αίτηση στην φοιτητική μέριμνα κάθε νησιού αμέσως μετά την εγγραφή τους στο Τμήμα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: πρέπει να προηγηθεί η ηλεκτρονική συμπλήρωση της αίτησης. Με τον 8ψήφιο κωδικό των Πανελλαδικών Εξετάσεων η ιστοσελίδα της Φοιτητικής Μέριμνας σας επιτρέπει να εισάγετε στην ατομική σας μερίδα τα αναγκαία δεδομένα αξιολόγησης κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων. Η εφαρμογή θα σας αναγνωρίζει αμέσως μετά την γνωστοποίηση από το Υπουργείο Παιδεία στο Πανεπιστήμιο των ονομάτων των εισακτέων (εκτιμάται από 11 Σεπτεμβρίου).
Αμέσως μετά την εγγραφή σας στο Τμήμα θα καταθέσετε την εκτύπωση της παραπάνω ηλεκτρονικά συμπληρωμένης αίτησης, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, στο γραφείο φοιτητική μέριμνα.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία της ηλεκτρονικής αίτησης επιτρέπει στο Πανεπιστήμιο να εξάγει τους καταλόγους δικαιούχων λίγες μέρες μετά την λήξη των εγγραφών, επισπεύδοντας μια διαδικασία που αλλιώς απαιτεί μερικές εβδομάδας.

Οι αιτήσεις ιεραρχούνται κατά σειρά προτεραιότητας βάσει των οικονομικών – κοινωνικών κριτηρίων που θέτει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση. Με βάση την ιεράρχηση αυτή προκρίνονται και σιτίζονται δωρεάν τόσοι όσους επιτρέπει το ύψος πιστώσεων που διατίθενται από την Πολιτεία στο Πανεπιστήμιο για τη σίτιση.

Οι υπόλοιποι φοιτητές, ανεξάρτητα και από οικονομικά - κοινωνικά κριτήρια, έχουν την δυνατότητα να σιτίζονται με 3 ευρώ την ημέρα. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.

Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όμως, εφαρμόζεται διαδικασία διαρκούς ανανέωσης (ανά 15ήμερο) της κατάστασης δικαιούχων, με τρόπο ώστε φοιτητές που δεν κάνουν χρήση του δικαιώματος τους για δωρεάν σίτιση να αναπληρώνονται από φοιτητές, επιλαχόντες, που κάνουν συχνή χρήση του εστιατορίου.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΣΙΤΙΣΗΣ (βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης)

Γενικά

Δωρεάν σίτιση δικαιούνται οι ενεργοί φοιτητές*, προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, υποψήφιοι διδάκτορες, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου αντίστοιχα. Όταν είναι:

·   άγαμοι κάτω 25 ετών με εισόδημα της οικογένειας, κάτω των €45.000 Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά €5.000 για κάθε επιπλέον παιδί της οικογένειας. Επίσης προσαυξάνεται κατά άλλες €3.000 ανά επιπλέον παιδί της οικογένειας που είναι ενεργός* φοιτητής.

·   έγγαμοι με εισόδημα κάτω των €45.000. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά €5.000 για κάθε ανήλικο παιδί της οικογένειας.

·   άγαμοι άνω των 25 ετών με εισόδημα κάτω των €25.000

Τα κατά περίπτωση διαμορφούμενα ποσά μειώνονται κατά 10% σε περίπτωση που η μόνιμη κατοικία της οικογένειας βρίσκεται στον ίδιο Δήμο με το Τμήμα φοίτησης.

Ειδικές περιπτώσεις

Κατά προτεραιότητα σιτίζονται φοιτητές/τριες αν:

·   λαμβάνει επίδομα ανεργίας ο/η φοιτητής/τρια ή κάποιος γονιός (για φοιτητή/τρια άγαμο/η που δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος ηλικίας) ή ο/η σύζυγος εφόσον είναι παντρεμένη/ος

·   είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας ή οικογένειας με τρία εν ζωή τέκνα

·   υπάρχει αδελφός/η προπτυχιακός/η φοιτητής/τρια (για απόκτηση πρώτου πτυχίου) που σπουδάζει σε πόλη διαφορετική της μόνιμης κατοικίας της οικογένειας

·   έχει χάσει ένα ή και τους δύο γονείς και δεν υπερβαίνει το 25ο έτος της ηλικίας του

·   είναι παιδί άγαμης μητέρας με ένα τουλάχιστον από τα παιδιά της μη αναγνωρισθέν, το οποίο ή τα οποία δεν υπερβαίνουν το 25ο έτος της ηλικίας τους

·   υπάρχει μέλος της οικογένειας (γονέας, αδελφός, σύζυγος ή τέκνο) με αναπηρία ή ο/η φοιτητής/τρια πάσχει από σοβαρή ασθένεια

·   είναι παιδί θύματος τρομοκρατίας και δεν υπερβαίνει το 25ο έτος της ηλικίας του

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Γενικά

Κατατίθενται από όλους τους ενδιαφερόμενους για δωρεάν σίτιση ή/και στέγαση:

1. Εκτύπωση Αίτησης που απαραιτήτως έχει συμπληρωθεί και υποβληθεί ηλεκτρονικά στην ειδική ιστοσελίδα της φοιτητικής μέριμνας.

a. Με τον 8ψήφιο κωδικό των Πανελλαδικών Εξετάσεων

b. Η συμπλήρωση της αίτησης γίνεται μέσω της σελίδα https://studies.aegean.gr/sitisi-stegasi-2014/login-new.php  

2.       Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (να έχει εκδοθεί μέσα στο τελευταίο εξάμηνο).

3.       Αντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

4.       Έγγραφο δημόσιας αρχής ή υπηρεσιών ή λογαριασμών οργανισμών κοινής ωφελείας, από το οποίο να προκύπτει ο τόπος μόνιμης κατοικίας του/της.

5.       Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 (Α 75) του/της ενδιαφερομένου/ης για την ακρίβεια του περιεχομένου των υποβληθέντων δικαιολογητικών, όπου επίσης θα βεβαιώνεται ότι δεν κατέχει άλλο πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σε περίπτωση προπτυχιακού/ης φοιτητή/τριας, μεταπτυχιακού/ης φοιτητή/τριας ή Υπ. Διδάκτορα αντίστοιχα, καθώς και ο τόπος μόνιμης κατοικίας του/της.

6. Εκκαθαριστικό σημείωμα της αρμόδιας της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. σε ψηφιακή μορφή (μορφή pdf από το taxis ή σαρωμένο σε scanner) για το ετήσιο οικογενειακό ή ατομικό εισόδημα του/της ενδιαφερομένου/ης φοιτητή/τριας το τελευταίο οικονομικό έτος. 

a. Φοιτητές/τριες που δεν κάνουν δική τους φορολογική δήλωση καταθέτουν το οικογενειακό εκκαθαριστικό

b. Φοιτητές/τριες που κάνουν δική τους φορολογική δήλωση καταθέτουν το δικό τους εκκαθαριστικό και την δήλωση Ε1 των γονέων από την οποία προκύπτει αν δηλώνονται ως προστατευόμενα μέλη. Αν δηλώνονται ως προστατευόμενα μέλη τότε μαζί με το δικό τους εκκαθαριστικό καταθέτουν και το οικογενειακό εκκαθαριστικό

c. Φοιτητές/τριες κάτω των 25 ετών που κάνουν δική τους φορολογική δήλωση με συνολικό εισόδημα μικρότερο των 3.000€ καταθέτουν και το οικογενειακό εκκαθαριστικό

Για τις ειδικές περιπτώσεις (δικαιολογητικά ανά περίπτωση)

Κατατίθεται το αντίστοιχο από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, εφόσον συντρέχει λόγος:

7.       Βεβαίωση σπουδών αδελφού/ης (ενεργού/ης) φοιτητή/τριας, εφόσον ο/η αδελφός/η δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου

8.       Βεβαίωση επιδότησης ανεργίας από το Υποκατάστημα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) στα μητρώα του οποίου είναι εγγεγραμμένος/η, αν ο/η ίδιος/α, ο γονέας του/της ή ο /η σύζυγός του/της λαμβάνει επίδομα ανεργίας. Για αιτήσεις που αφορούν μόνο στέγαση απαιτείται η κατάθεση μόνο αντιγράφου της κάρτας ανεργίας του γονέα.

9.       Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος που αποδεικνύει την πολυτεκνική ιδιότητα του/της φοιτητή/τριας.

10. Ληξιαρχική Πράξη θανάτου γονέα (εφόσον ο/η φοιτητής/τρια δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του/της)

11. Ληξιαρχική Πράξη γέννησης του/της φοιτητή/τριας, εάν εμπίπτει στις κατηγορίες των

a. απορφανισθέντων φοιτητών/τριών από τον ένα ή και από τους δύο γονείς, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους ή

b. φοιτητών/τριών που φέρουν την ιδιότητα του τέκνου άγαμης μητέρας με τουλάχιστον ένα μη αναγνωρισθέν τέκνο, το οποίο ή τα οποία δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους ή

c. φοιτητών/τριών που φέρουν την ιδιότητα του τέκνου θύματος τρομοκρατίας και δεν έχουν υπερβεί το 25οέτος της ηλικίας τους

12. Πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον σύστημα  πιστοποίησης αναπηρίας, το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής της αίτησης,

a. σε περίπτωση φοιτητών/τριών πασχόντων/ουσών από σοβαρές ασθένειες (άρθρο 35 του Ν. 3794/2009 (Α'156) ή

b. σε περίπτωση φοιτητών/τριών που οι γονείς τους ή τα τέκνα ή τα αδέλφια ή ο σύζυγος εμπίπτουν στις κατηγορίες της υποπαραγρ. (στ) της παραγρ. 9 του άρθρου 1 της υπ' αρίθμ. φ5/68535/β3/18-6-12 ΚΥΑ.

Αν το πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής δεν διασαφηνίζει τα κινητικά προβλήματα, αλλά μόνο αναπηρία άνω του 67%, τότε συμπληρωματικά απαιτείται ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, με υπογραφή και σφραγίδα Διευθυντού είτε Κλινικής Ε.Σ.Υ. ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος αντίστοιχα, που θα βεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη αναπηρία που πιστοποιείται από την Υγειονομική Επιτροπή προκαλεί ή συνδέεται με σοβαρά κινητικά προβλήματα.

13. Φωτοαντίγραφο διαζυγίου εάν οι γονείς είναι διαζευγμένοι ή υπεύθυνες δηλώσεις και των δύο γονέων εάν αυτοί είναι σε διάσταση. Θα πρέπει να φαίνεται η επιμέλεια των παιδιών.

 

* «Ενεργοί φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., των οποίων η διάρκεια φοίτησης δεν έχει υπερβεί τη διάρκεια των ετών που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά δύο έτη.

Κοινή Υπουργική Απόφαση - Καθορισμός όρων Δωρεάν Σίτισης

Κατάρτιση Καταλόγων Δικαιούχων Σίτισης


Στέγαση: Ποια τα απαραίτητα δικαιολογητικά;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (στις πανεπιστημιακές μονάδες Μυτιλήνης, Χίου, Σάμου και Ρόδου) παρέχει δωρεάν στέγαση σε φοιτητές βάσει οικονομικών – κοινωνικών κριτηρίων. Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία υποβολής αίτησης είναι ταυτόσημα και ταυτόχρονα με τα αντίστοιχα της σίτισης. Οι πρωτοετείς φοιτητές που επιθυμούν να στεγάζονται δωρεάν καταθέτουν αίτηση στην φοιτητική μέριμνα κάθε νησιού αμέσως μετά την εγγραφή τους στο Τμήμα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: πρέπει να προηγηθεί η ηλεκτρονική συμπλήρωση της αίτησης. Με τον 8ψήφιο κωδικό των Πανελλαδικών Εξετάσεων η ιστοσελίδα της Φοιτητικής Μέριμνας σας επιτρέπει να εισάγετε στην ατομική σας μερίδα τα αναγκαία δεδομένα αξιολόγησης κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων. Η εφαρμογή θα σας αναγνωρίζει αμέσως μετά την γνωστοποίηση από το Υπουργείο Παιδεία στο Πανεπιστήμιο των ονομάτων των εισακτέων (εκτιμάται από 11 Σεπτεμβρίου).
Αμέσως μετά την εγγραφή σας στο Τμήμα θα καταθέσετε την εκτύπωση της παραπάνω ηλεκτρονικά συμπληρωμένης αίτησης, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, στο γραφείο φοιτητική μέριμνα.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία της ηλεκτρονικής αίτησης επιτρέπει στο Πανεπιστήμιο να εξάγει τους καταλόγους δικαιούχων λίγες μέρες μετά την λήξη των εγγραφών, επισπεύδοντας μια διαδικασία που αλλιώς απαιτεί μερικές εβδομάδας.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Γενικά

Κατατίθενται από όλους τους ενδιαφερόμενους για δωρεάν σίτιση ή/και στέγαση:

1. Εκτύπωση Αίτησης που απαραιτήτως έχει συμπληρωθεί και υποβληθεί ηλεκτρονικά στην ειδική ιστοσελίδα της φοιτητικής μέριμνας.

a. Με τον 8ψήφιο κωδικό των Πανελλαδικών Εξετάσεων

b. Η συμπλήρωση της αίτησης γίνεται μέσω της σελίδα https://studies.aegean.gr/sitisi-stegasi-2014/login-new.php  

2.       Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (να έχει εκδοθεί μέσα στο τελευταίο εξάμηνο).

3.       Αντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

4.       Έγγραφο δημόσιας αρχής ή υπηρεσιών ή λογαριασμών οργανισμών κοινής ωφελείας, από το οποίο να προκύπτει ο τόπος μόνιμης κατοικίας του/της.

5.       Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 (Α 75) του/της ενδιαφερομένου/ης για την ακρίβεια του περιεχομένου των υποβληθέντων δικαιολογητικών, όπου επίσης θα βεβαιώνεται ότι δεν κατέχει άλλο πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σε περίπτωση προπτυχιακού/ης φοιτητή/τριας, μεταπτυχιακού/ης φοιτητή/τριας ή Υπ. Διδάκτορα αντίστοιχα, ο τόπος μόνιμης κατοικίας του/της και τέλος, ειδικά για τους αιτούντες στέγαση, θα δηλώνεται ότι δεν υπάρχει πλήρης κυριότητας ή επικαρπίας των γονιών του ή του ίδιου, κατοικίας στην πόλη σπουδών.

6. Εκκαθαριστικό σημείωμα της αρμόδιας της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. σε ψηφιακή μορφή (μορφή pdf από το taxis ή σαρωμένο σε scanner) για το ετήσιο οικογενειακό ή ατομικό εισόδημα του/της ενδιαφερομένου/ης φοιτητή/τριας το τελευταίο οικονομικό έτος. 

a. Φοιτητές/τριες που δεν κάνουν δική τους φορολογική δήλωση καταθέτουν το οικογενειακό εκκαθαριστικό

b. Φοιτητές/τριες που κάνουν δική τους φορολογική δήλωση καταθέτουν το δικό τους εκκαθαριστικό και την δήλωση Ε1 των γονέων από την οποία προκύπτει αν δηλώνονται ως προστατευόμενα μέλη. Αν δηλώνονται ως προστατευόμενα μέλη τότε μαζί με το δικό τους εκκαθαριστικό καταθέτουν και το οικογενειακό εκκαθαριστικό

c. Φοιτητές/τριες κάτω των 25 ετών που κάνουν δική τους φορολογική δήλωση με συνολικό εισόδημα μικρότερο των 3.000€ καταθέτουν και το οικογενειακό εκκαθαριστικό

Για τις ειδικές περιπτώσεις (δικαιολογητικά ανά περίπτωση)

Κατατίθεται το αντίστοιχο από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, εφόσον συντρέχει λόγος:

7.       Βεβαίωση σπουδών αδελφού/ης (ενεργού/ης) φοιτητή/τριας, εφόσον ο/η αδελφός/η δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου

8.       Βεβαίωση επιδότησης ανεργίας από το Υποκατάστημα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) στα μητρώα του οποίου είναι εγγεγραμμένος/η, αν ο/η ίδιος/α, ο γονέας του/της ή ο /η σύζυγός του/της λαμβάνει επίδομα ανεργίας. Για αιτήσεις που αφορούν μόνο στέγαση απαιτείται η κατάθεση μόνο αντιγράφου της κάρτας ανεργίας του γονέα.

9.       Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος που αποδεικνύει την πολυτεκνική ιδιότητα του/της φοιτητή/τριας.

10. Ληξιαρχική Πράξη θανάτου γονέα (εφόσον ο/η φοιτητής/τρια δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του/της)

11. Ληξιαρχική Πράξη γέννησης του/της φοιτητή/τριας, εάν εμπίπτει στις κατηγορίες των

a. απορφανισθέντων φοιτητών/τριών από τον ένα ή και από τους δύο γονείς, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους ή

b. φοιτητών/τριών που φέρουν την ιδιότητα του τέκνου άγαμης μητέρας με τουλάχιστον ένα μη αναγνωρισθέν τέκνο, το οποίο ή τα οποία δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους ή

c. φοιτητών/τριών που φέρουν την ιδιότητα του τέκνου θύματος τρομοκρατίας και δεν έχουν υπερβεί το 25οέτος της ηλικίας τους

12. Πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον σύστημα  πιστοποίησης αναπηρίας, το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής της αίτησης,

a. σε περίπτωση φοιτητών/τριών πασχόντων/ουσών από σοβαρές ασθένειες (άρθρο 35 του Ν. 3794/2009 (Α'156) ή

b. σε περίπτωση φοιτητών/τριών που οι γονείς τους ή τα τέκνα ή τα αδέλφια ή ο σύζυγος εμπίπτουν στις κατηγορίες της υποπαραγρ. (στ) της παραγρ. 9 του άρθρου 1 της υπ' αρίθμ. φ5/68535/β3/18-6-12 ΚΥΑ.

Αν το πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής δεν διασαφηνίζει τα κινητικά προβλήματα, αλλά μόνο αναπηρία άνω του 67%, τότε συμπληρωματικά απαιτείται ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο, με υπογραφή και σφραγίδα Διευθυντού είτε Κλινικής Ε.Σ.Υ. ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος αντίστοιχα, που θα βεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη αναπηρία που πιστοποιείται από την Υγειονομική Επιτροπή προκαλεί ή συνδέεται με σοβαρά κινητικά προβλήματα.

13. Φωτοαντίγραφο διαζυγίου εάν οι γονείς είναι διαζευγμένοι ή υπεύθυνες δηλώσεις και των δύο γονέων εάν αυτοί είναι σε διάσταση. Θα πρέπει να φαίνεται η επιμέλεια των παιδιών.

 

* «Ενεργοί φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., των οποίων η διάρκεια φοίτησης δεν έχει υπερβεί τη διάρκεια των ετών που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά δύο έτη.

Κριτήρια επιλογής δικαιούχων δωρεάν στέγασης

Μεταφορά θέσης (Μετεγγραφή)

Η διαδικασία για την υποβολή των αιτήσεων, τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια θα καθορισθούν με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Προϋποθέσεις

Σύμφωνα με το άρθρο 53 του Ν. 4264/2014 (ΦΕΚ 188/15.5.2014, τ.Α') επιτυχόντες των πανελλαδικών εξετάσεων σχολικού έτους 2013-14 και εξής είναι δικαιούχοι μεταφοράς θέσης σε αντίστοιχο Τμήμα άλλου Πανεπιστημίου εφόσον είναι: πολύτεκνοι, γονείς ή τέκνα πολυμελών οικογενειών με τρία ζώντα τέκνα, συμπεριλαμβανομένων των άγαμων μητέρων, επιτυχόντες με αδελφό ή αδελφή, ενεργό φοιτητή του πρώτου κύκλου σπουδών που φοιτά σε πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, επιτυχόντες ορφανοί από τον έναν ή και τους δύο γονείς ή τέκνα άγαμης μητέρας με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα, επιτυχόντες με γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί, κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς ή ανήκουν στην κατηγορία των ΑμΕΑ, επιτυχόντες τέκνα θυμάτων της τρομοκρατίας ή πολύδυμα τέκνα που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά το ίδιο έτος.

Επιπλέον για το σχολικός έτος 2013-14

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 4274/2014 (ΦΕΚ 147/14-7-2014) και επιπλέον των προβλεπομένων στο άρθρο 53 του Ν. 4264/2014, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους επιτυχόντες που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2013-14 να μεταφέρουν τη θέση τους σε αντίστοιχο Τμήμα άλλου Πανεπιστημίου, εφόσον κατά το έτος 2013 το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα της οικογένειας δεν υπερέβαινε το ποσό των 9000 Ε. Ο αριθμός των μεταφερομένων θέσεων δεν επιτρέπεται να ξεπερνά ποσοστό 10% του αριθμού των εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα.. Οι δικαιούχοι μεταφοράς δύνανται να υποβάλλουν σχετική αίτηση στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για ένα αντίστοιχο Τμήμα ή Σχολή Παν/μίου.

Τέλος, επιτρέπεται η αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα χωρίς τον περιορισμό του εισοδηματικού κριτηρίου ή του κριτηρίου ποσόστωσης, όχι όμως από και προς Πανεπιστήμια των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία για την υποβολή αιτήσεων, τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής καθώς και άλλα ειδικότερα θέματα θα καθορισθούν με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πού βρίσκεται το Πανεπιστήμιο Αιγαίου;