STEAME Teacher Facilitators Academy
Project code: 101102619 — STEAME-ACADEMY
Είναι ευρέως αποδεκτό και τεκμηριωμένο μέσω μελετών και αναφορών ότι οι μαθητές σχολείων δεν διαθέτουν ικανότητες και δεξιότητες κατά την ολοκλήρωση του κύκλου των σχολικών τους σπουδών. Ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που μπορούν να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες σε μαθητές σχολείων, ειδικά στις τάξεις Στ’ Δημοτικού έως Γ’ Λυκείου, είναι η γνωστή μαθησιακή δραστηριότητα βασισμένη σε έργα προτζεκτ (project) πολλαπλών πολυ-θεματικών επιστημών. Τα τελευταία 15 χρόνια έχουμε δει την εξέλιξη από το STEM στο STEAM και τώρα στο STEAME (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες, Μαθηματικά και Επιχειρηματικότητα) να γίνεται το θεματικό σύνολο που μέσω της δραστηριότητας μάθησης βάσει έργου(προτζεκτ) των μαθητών σχολείων, θεωρείται η κινητική ενέργεια για την ανάπτυξη των δημιουργών του μέλλοντος με ικανότητες παραγωγής καινοτομίας. Ο καταλύτης για να γίνει αυτό πραγματικότητα είναι οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές μελλοντικοί εκπαιδευτικοί μέσω της αρχικής τους κατάρτισης σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Αυτό το έργο θα αναπτύξει ένα μοντέλο μέσω ενός STEAME Teacher Facilitators Academies που θα δικτυωθεί μέσω μιας Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας τέτοιων Ακαδημιών σε τοπικό επίπεδο, το οποίο θα υποστηρίξει την αλλαγή στα μελλοντικά σχολεία με κύριους παράγοντες τους διαμεσολαβητές μάθησης εκπαιδευτικούς ως μελλοντικούς επαγγελματίες και ειδικούς της μάθησης και αλλαγής για την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων στους νέους. Οι Ακαδημίες STEAME Teacher Facilitators θα υποστηρίξουν την κατάρτιση των εν υπηρεσία εκπαιδευτικών και την κατάρτιση των φοιτητών εκπαιδευτικών. Σε κάποιο στάδιο, οι εκπαιδευτικοί εν υπηρεσία θα λειτουργούν ως μέντορες των σπουδαστών εκπαιδευτικών σε ένα ευρωπαϊκό σύστημα που θα βασίζεται στην κινητικότητα. Αυτό θα δημιουργήσει μια δικτύωση μεταξύ της σχολικής εκπαίδευσης και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και ενδεχομένως της βιομηχανίας, συνεργαζόμενοι ως συνδημιουργοί για τη βιώσιμη ανάπτυξη μεταξύ παρόχων εκπαίδευσης εκπαιδευτικών με αντίκτυπο στην ποιότητα της εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Αυτό θα υποστηρίξει τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των μελλοντικών εκπαιδευτικών και θα ετοιμάσει το έδαφος για τα μελλοντικά σχολεία μαθησιακών περιβαλλόντων βασισμένων στη μάθηση μέσω προτζεκτ STEAME για μαθητές. Οι κύριες καινοτομίες που θα παραδοθούν από αυτό το έργο είναι:
1. Πλαίσιο Ικανοτήτων «STEAME Teacher Facilitators» για εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και για υποψήφιους εκπαιδευτικούς
2. Εκπαιδευτικά Σεμινάρια/Εργαστήρια «STEAME Teacher Facilitators»
3. Διεθνές Παρατηρητήριο για «STEAME Learning Facilitators»
4. Ανάπτυξη του Προγράμματος Πρακτικής Εξάσκησης/Καθοδήγησης και Πιστοποίησης της Κοινότητας Διαμεσολαβητών STEAME
5. Συστάσεις πολιτικής – European Federation of STEAME Teacher Facilitators Academies.
Τα περισσότερα από τα παραπάνω βασίζονται σε εμπειρίες και καινοτομίες από 16 ολοκληρωμένα ή τρέχοντα έργα, κυρίως έργα σχολικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του ERASMUS+ KA2. Με αξιοποίηση των εργαλείων που έχουν παραχθεί από τα 16 Ευρωπαϊκά έργα και άλλα νέα που θα προστεθούν αναμένεται να επιτευχθεί ο στόχος παραγωγής των 5 παραπάνω καινοτομιών για την εξυπηρέτηση της συνεχούς επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών προς όφελος των μαθητών τους. Αυτό θα ενισχύσει επίσης την ευρωπαϊκή διάσταση και τη διεθνοποίηση των εκπαιδευτικών, διευκολύνοντας την καθοδήγηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την υποστήριξη της κινητικότητας και θα τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς στην πορεία προς την Εκπαίδευση 3.0 και 4.0, έτσι όλοι μαζί να στηρίζουν την ανάπτυξη των δημιουργών του μέλλοντος.
Η κοινοπραξία του έργου
1. PEDAGOGICAL UNIVERSITY OF KRAKOW, (PL) (Συντονιστικός οργανισμός)
2 CYPRUS MATHEMATICAL SOCIETY (CY)
3 UNIVERSIDADE DO ALGARVE (PT)
4 PANEPISTIMIO AIGAIOU (EL)
5 EUROPAIKOS SYNDESMOS PROSANATOLISMOU STADIODROMIAS (CY)
6 UNIVERSITATEA SPIRU HARET (RO)
7 ASOCIATIA "INSTITUTUL PENTRU DEZVOLTAREA EVALUARII IN EDUCATIE" (RO)
8 UNIVERSITY OF PLOVDIV PAISII HILENDARSKI (BG)
9 UNIVERSITAT DE BARCELONA (ES)
10 PAIDAGOGIKO INSTITOUTO KYPROU (CY)
11 PROF. IVAN APOSTOLOV PRIVATE ENGLISH LANGUAGE SCHOOL (BG)
12 INSTITUTO POLITECNICO DO PORTO (PT)
13 EUROGEO VZW (BE)
14 DOUKA EKPAIDEFTIRIA AE (EL)