Είστε εδώ

Οδηγός Εισακτέων Πρωτοετών

Εγγραφή στο Τμήμα

Οι εγγραφές πρωτοετών πραγματοποιούνται σε χρονικό διάστημα που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και ανακοινώνεται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Συνήθως πραγματοποιούνται κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

Η εγγραφή γίνεται με ενιαίο τρόπο για όλα τα Τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων μέσω πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η αίτηση εγγραφής και η δήλωση των απαραίτητων στοιχείων γίνεται αποκλειστικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος. Επομένως ΔΕΝ απαιτείται η προσέλευση στη Γραμματεία του Τμήματος. Επίσης κατά την ηλεκτρονική εγγραφή ΔΕΝ απαιτείται υποβολή δικαιολογητικών.

Σημειώνεται ότι έχει καταργηθεί σειρά δικαιολογητικών που απαιτούσε η εγγραφή κατά το παρελθόν (Απολυτήριο Λυκείου, Βεβαίωση Πρόσβασης, Ιατρικές Εξετάσεις κ.λπ.).

Στο Πληροφοριακό Σύστημα

Κατά την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα Εγγραφής Πρωτοετών ζητείται ως κωδικός πρόσβασης ο ίδιος κωδικός πρόσβασης (password) που χρησιμοποιήθηκε από τον υποψήφιο ή την υποψήφια κατά την είσοδο στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Επίσης ζητείται ο ΑΜΚΑ (Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής) του προσώπου που εγγράφεται. Μέσω του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ γίνεται αυτόματη προσυμπλήρωση σειράς ατομικών στοιχειών του προσώπου που εγγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα εγγραφής.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση που τα προσυμπληρωμένα στοιχεία δεν συμφωνούν με αυτά της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου, πρέπει άμεσα να διορθωθούν τα στοιχεία του Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ, μέσω σχετικής αίτησης σε οποιοδήποτε ΚΕΠ. Αφού εμφανιστούν τα διορθωμένα στοιχεία, ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική εγγραφή εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Αίτηση διαγραφής από άλλο Τμήμα

Εισακτέοι ή εισακτέες που έχουν ήδη εγγραφεί σε άλλο Τμήμα ή Σχολή λόγω πρόσβασής τους κατά τα παρελθόντα έτη οφείλουν να διαγραφούν από αυτό/ή. Το πληροφοριακό σύστημα δίνει την δυνατότητα αυτόματης αίτησης διαγραφής από το/τη προηγούμενο/η Τμήμα/Σχολή. Οι Γραμματείες των δύο Τμημάτων ενημερώνονται σχετικά και διεκπεραιώνεται η σχετική διαδικασία χωρίς να απαιτείται άλλη ενέργεια του/της εγγραφόμενου/ης.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 τα μαθήματα ξεκινούν στις 2.10.2017

Δικαιολογητικά ταυτοπροσωπίας

Δεδομένου του ότι όλη η διαδικασία εγγραφής γίνεται ψηφιακά μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθίσταται αναγκαία η παροχή στοιχείων που διευκολύνουν την ταυτοπροσωπία των εγγεγραμμένων φοιτητών και φοιτητριών, τόσο κατά τις ακαδημαϊκές όσο και κατά τις διοικητικές διαδικασίες του Πανεπιστημίου.

Σε συνέχεια της εγγραφής πρέπει να κατατεθούν (αυτοπροσώπως ή μέσω νομίμως εξουσιοδοτημένου προσώπου) ή να αποσταλούν (ταχυδρομικά ή μέσω ΚΕΠ) τα παρακάτω δύο στοιχεία:

  1. Μία πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας

(όσοι/όσες επιθυμούν υγειονομική περίθαλψη από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα πρέπει να καταθέσουν μία ακόμη φωτογραφία για την έκδοση Βιβλιαρίου Υγειονομικής Περίθαλψης)

  1. Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου

Στην περίπτωση που τα παραπάνω (φωτογραφία, φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή και Πιστοποιητικό Γέννησης) αποσταλούν ταχυδρομικά ή μέσω ΚΕΠ, θα πρέπει να συνοδεύονται από σχετική επιστολή, με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής. Υπόδειγμα επιστολής

 

Βεβαίωση Σπουδών για αναβολή στράτευσης

Οι επιτυχόντες που επιθυμούν Βεβαίωση Σπουδών για Στρατολογική χρήση (αναβολή στράτευσης) πρέπει να καταθέσουν ή να αποστείλουν Πιστοποιητικό Γέννησης*. Η αίτηση για τη Βεβαίωση Σπουδών για Στρατολογική χρήση γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Γραμματείας ή με αίτηση μέσω ΚΕΠ.

*Σε περίπτωση που δεν κατατεθεί ή αποσταλεί Πιστοποιητικό Γέννησης, υπάρχει η δυνατότητα αυτεπάγγελτης αναζήτησής του από τη Γραμματεία του Τμήματος, όμως η «Βεβαίωση Σπουδών για Στρατολογική Χρήση» θα χορηγηθεί με κάποιες ημέρες καθυστέρησης.

Σημαντικός αριθμός διαδικασιών που συνδέονται τόσο με τη φοίτηση όσο και με τη φοιτητική μέριμνα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά μέσα από εφαρμογές του Πανεπιστημίου ή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Όλες οι εφαρμογές είναι προσβάσιμες με τους ίδιους κωδικούς (username & password). Για λόγους ασφάλειας οι κωδικοί πρόσβασης είναι μυστικοί και αυστηρά προσωπικοί για κάθε φοιτητή και φοιτήτρια.

Η παραλαβή των κωδικών από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες γίνεται κατά την εγγραφή στο Πανεπιστήμιο.


Διαδικασία παραλαβής στοιχείων πρόσβασης στο δίκτυο του Πανεπιστημίου Αιγαίου πρωτοετών φοιτητών και φοιτητριών.


 

Λογαριασμός e-mail

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου παρέχει στους φοιτητές και στις φοιτήτριες λογαριασμό e-mail, τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν ως προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση. Μέσω της διεύθυνσης αυτής, επικοινωνούν οι Γραμματείες των Τμημάτων και άλλες Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Η διαχείριση της αλληλογραφίας μπορεί να γίνει μέσω της ιστοσελίδας διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ηλεκτρονική Γραμματεία (Φοιτητολόγιο)

H εφαρμογή Ηλεκτρονική Γραμματεία είναι το πληροφοριακό σύστημα μέσα από το οποίο οι φοιτήτριες και οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται από τη Γραμματεία του Τμήματος μέσω web. Από την ηλεκτρονική γραμματεία μπορούν να :

  • πραγματοποιούν την εγγραφή τους κάθε εξάμηνο στο Τμήμα
  • δηλώνουν τα μαθήματα κάθε εξάμηνο
  • ελέγχουν τη βαθμολογία στα μαθήματά τους
  • υποβάλλουν αιτήματα στη Γραμματεία για την έκδοση Πιστοποιητικών (έκδοση βεβαίωσης σπουδών, έκδοση αναλυτικής βαθμολογίας, πιστοποιητικά για ασφαλιστικούς φορείς, εφορία, εργοδότες γονέων, στρατολογία, κλπ)

Για Λέσβο, Χίο, Ρόδο, Σύρο και Λήμνο οι φοιτητές και φοιτήτριες χρησιμοποιεούν το Students Web.

Για Σάμο χρησιμοποιούν το Σ.Ε.Φ. Σύστημα Ενημέρωσης Φοιτητών/τριών.

Πρόσβαση στα εργαστήρια πληροφορικής

Η είσοδος στους υπολογιστές των εργαστηρίων πληροφορικής προϋποθέτει τη χρήση των προσωπικών στοιχείων πρόσβασης χρήστη/χρήστριας.

Ασύρματο δίκτυο στο Πανεπιστήμιο

Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους, οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση σε ασύρματο δίκτυο σε όλους του χώρους του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της ΥΠΕ

Διαδικτυακές πλατφόρμες εκπαίδευσης

Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους, οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση σε διαδικτυακές πλατφόρμες (e-class, moodle) που χρησιμοποιούνται από τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες για την ενίσχυση και την καλύτερη οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δημιουργώντας ένα δυναμικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης και συνεχούς επικοινωνίας εκπαιδευτών/τριών και εκπαιδευόμενων. Μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες, έχουν πρόσβαση σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό μαθημάτων που αναρτούν οι διδάσκοντες και οι διδάσκουσες, ανεξαρτήτως χώρου και χρόνου.

Βιβλιοθήκη Ηλεκτρονικοί Κατάλογοι

Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους, οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές πηγές πληροφόρησης και αναζήτησης, σε βιβλιογραφικές βάσεις καθώς και ψηφιακές συλλογές ανοικτής πρόσβασης που παρέχει η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος.

Ακαδημαϊκή ταυτότητα (ΠΑΣΟ)

Η αίτηση για την έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας (πάσο) υποβάλλεται στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας.

Εύδοξος

Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους, οι φοιτητές/τριες έχουν πρόσβαση στο σύστημα Εύδοξος, το οποίο αφορά στην αυτοματοποίηση της επιλογής και διανομής των συγγραμμάτων των μαθημάτων για όλα τα ΑΕΙ.

Μέσω της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συγγραμμάτων και Λοιπών Βοηθημάτων (Εύδοξος), οι φοιτητές/τριες μπορούν να επιλέγουν το σύγγραμμα που επιθυμούν σε κάθε μάθημα και να ενημερώνονται για τον τόπο και χρόνο παραλαβής του.

Σίτιση

Χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους, οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη σίτιση μπορούν οι ενδιαφερόμενοι/ες να βρουν εδώ.

μόνο για πρωτοετείς προπτυχιακού

Βήμα 1ο

Εισαγωγή στην εφαρμογή παραλαβής στοιχείων πρόσβασης στο δίκτυο του Πανεπιστημίου Αιγαίου:

1. του οκταψήφιου Κωδικού Εξετάσεων,

2. του αριθμού ταυτότητας με τον οποίο έγινε η ταυτοποίηση του/της φοιτητή/τριας στη γραμματεία και

3. του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α).

Βήμα 2ο

Εισαγωγή μιας ηλεκτρονικής διεύθυνσης (και επιβεβαίωσή της) καθώς και αριθμού κινητού τηλεφώνου.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η προσεκτική εισαγωγή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης είναι πολύ σημαντική, καθώς σε αυτή θα αποσταλούν οι κωδικοί. Σε περίπτωση λάθους καθίσταται αδύνατη η παραλαβή των κωδικών.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ηλεκτρονική διεύθυνση που θα δηλωθεί εδώ δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζεται με αυτή της προεγγραφής. Αρκεί να είναι πραγματική και σωστά γραμμένη.

Βήμα 3ο

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώθηκε θα αποσταλεί μήνυμα με μία υπερσύνδεση (link), μοναδική για κάθε φοιτητή/τρια.

Πατώντας στην υπερσύνδεση, εμφανίζεται η ιστοσελίδα στην οποία:

1. θα ζητηθεί ο ορισμός του μυστικού κωδικού ασφαλείας (password),

2. θα ενημερώνονται οι φοιτητές/τριες για το Όνομα Χρήστη (username),

3. θα ενημερώνονται οι φοιτητές/τριες για τον Αριθμό Μητρώου τους (με τον οποίο θα αναγνωρίζονται από τη Γραμματεία, τη Φοιτητική Μέριμνα και άλλες διοικητικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δύο παραπάνω στοιχεία (username & password) είναι αυστηρώς προσωπικά, καθώς με αυτά οι φοιτητές/τριες αποκτούν πρόσβαση και αναγνωρίζονται ως χρήστες (login) σε μία σειρά από ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου και του Υπουργείου. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι φοιτητές/τριες να τα διατηρούν μυστικά και να τα απομνημονεύουν ή να τα καταγράφουν με τρόπο που να καθιστά δυνατή την επανάκτησή τους.

Εγγραφή στα μαθήματα του α’ εξαμήνου

Η εγγραφή των πρωτοετών στα μαθήματα του πρώτου εξαμήνου γίνεται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα - συνήθως την πρώτη εβδομάδα των μαθημάτων - το οποίο ορίζεται από κάθε Τμήμα και ανακοινώνεται από τη Γραμματεία του Τμήματος ηλεκτρονικά. Η εγγραφή στα μαθήματα αποτελεί διαδικασία που ακολουθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με την έναρξη κάθε εξαμήνου. Υποβάλλεται ηλεκτρονικά η δήλωση προτίμησης μαθημάτων μέσω της ηλεκτρονικής γραμματείας (φοιτητολόγιο).

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (ΠΑΣΟ)

Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (ΠΑΣΟ) χορηγείται με την έναρξη των σπουδών και είναι προσωπικό έγγραφο. Δεν αντικαθιστά την πολιτική ταυτότητα. Πιστοποίει τη φοιτητική ιδιότητα και διευκολύνει την πρόσβαση του/της κατόχου σε υπηρεσίες του Πανεπιστημίου, σε εκπτώσεις μέσων μαζικής μεταφοράς και σε σειρά άλλων παροχών/προσφορών προς φοιτητές και φοιτήτριες.

Εκδίδεται μετά από ηλεκτρονική αίτηση στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Η αίτηση υποβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με χρήση των κωδικών πρόσβασης που έχουν δοθεί για την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

Οδηγίες Υποβολής Αίτησης ΠΑΣΟ

Παροχές

Σε όλες τις ακαδημαϊκές μονάδες του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και στα έξι νησιά, λειτουργούν Λέσχες σίτισης, οι οποίες παρέχουν πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό γεύμα. Οι Λέσχες λειτουργούν καθημερινά και Σαββατοκύριακα και αργίες, από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 30η Ιουνίου κάθε ακαδημαϊκού έτους, εκτός από τις ημέρες των διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα.

Σίτιση δωρεάν ή με €2,5 την ημέρα

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου παρέχει το δικαίωμα δωρεάν σίτισης σε ορισμένο αριθμό φοιτητών/φοιτητριών. Ο αριθμός αυτός εξαρτάται από την κάλυψη ή μη από τους/τις  αιτούντες/ούσες των κριτηρίων που θέτει ο Νόμος αλλά και από το ύψος του σχετικού κονδυλίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ωστόσο και στους/στις φοιτητές/τριες που δεν σιτίζονται δωρεάν δίνεται η δυνατότητα χρήσης της Λέσχης, ανεξαρτήτως κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων, με την καταβολή  του ποσού των δύο ευρώ και πενήντα λεπτών (2,5€) την ημέρα και για τα τρία (3) γεύματα.

Δικαιούχοι Δωρεάν Σίτισης

Η ελληνική νομοθεσία ορίζει προϋποθέσεις για τη δωρεάν σίτιση, με βάση τις οποίες επιλέγονται οι δυνάμει δικαιούχοι δωρεάν σίτισης, ενώ θέτει και τα κριτήρια κατάταξης των δικαιούχων σε σειρά προτεραιότητας. Με βάση την κατάταξη αυτή, παρέχεται δωρεάν σίτιση στον αριθμό φοιτητών/φοιτητριών που επιτρέπει το ύψος του προϋπολογισμού.

Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, επιπλέον, εφαρμόζεται διαδικασία διαρκούς ανανέωσης (ανά 15ήμερο) της κατάστασης δικαιούχων, ώστε φοιτητές/τριες που δεν κάνουν χρήση του δικαιώματός τους για δωρεάν σίτιση να αναπληρώνονται από επιλαχόντες/ούσες φοιτητές/τριες.

Υποβολή αίτησης

Αιτήσεις για δωρεάν σίτιση υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο ειδικό πληροφοριακό σύστημα, καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους.
Δεν απαιτείται η κατάθεση δικαιολογητικών σε έντυπη μορφή στα Γραφεία Φοιτητικής Μέριμνας.

Οι αιτήσεις για δωρεάν σίτιση/στέγαση καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά. Τα δικαιολογητικά εισάγονται στο σύστημα ως αρχεία σε μορφή PDF.

Κριτήρια παροχής δωρεάν σίτισης (βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης)

Γενικά

Δωρεάν σίτιση δικαιούνται οι ενεργοί/ές φοιτητές/τριες*, προπτυχιακοί/ές, μεταπτυχιακοί/ές, υποψήφιοι/ες διδάκτορες, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου αντίστοιχα και είναι:

  • άγαμοι/ες κάτω των 25 ετών με οικογενειακό εισόδημα κάτω των €45.000. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά €5.000 για κάθε επιπλέον παιδί της οικογένειας. Επιπρόσθετα προσαυξάνεται κατά €3.000 ανά επιπλέον παιδί της οικογένειας που είναι ενεργός/ή* φοιτητής/τρια.
  • έγγαμοι/ες με εισόδημα κάτω των €45.000. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά €5.000 για κάθε ανήλικο παιδί της οικογένειας.
  • άγαμοι/ες άνω των 25 ετών με εισόδημα κάτω των €25.000.

Τα κατά περίπτωση διαμορφούμενα ποσά μειώνονται κατά 10% σε περίπτωση που η μόνιμη κατοικία της οικογένειας και το Τμήμα φοίτησης βρίσκονται στον ίδιο Δήμο.

Ειδικές περιπτώσεις

Κατά προτεραιότητα σιτίζονται φοιτητές/τριες οι οποίοι/ες:

  • λαμβάνουν επίδομα ανεργίας οι ίδιοι/ες ή κάποιος γονέας (για φοιτητές/τριες άγαμους/ες που δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος ηλικίας) ή οι σύζυγοι εφόσον είναι έγγαμοι/ες.
  • είναι μέλη πολύτεκνης οικογένειας ή οικογένειας με τρία εν ζωή τέκνα.
  • έχουν αδελφό/ή προπτυχιακό/ή φοιτητή/τρια (για απόκτηση πρώτου πτυχίου) που σπουδάζει σε πόλη διαφορετική της μόνιμης κατοικίας της οικογένειας.
  • έχουν χάσει ένα ή και τους δύο γονείς και δεν υπερβαίνουν το 25ο έτος της ηλικίας τους.
  • είναι παιδιά άγαμης μητέρας με ένα τουλάχιστον, κάτω των 25 ετών, μη αναγνωρισθέν παιδί.
  • πάσχουν από σοβαρή ασθένεια ή έχουν μέλος της οικογένειας (γονέα, αδελφό/ή, σύζυγο ή τέκνο) με αναπηρία.
  • είναι παιδιά θυμάτων τρομοκρατίας και δεν υπερβαίνουν το 25ο έτος της ηλικίας τους.

*«Ενεργοί/ές φοιτητές/τριες»: οι προπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι. των οποίων η διάρκεια φοίτησης δεν έχει υπερβεί τη διάρκεια των ετών που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά δύο έτη.

Δικαιολογη-

τικά

Τα ακόλουθα δικαιολογητικά θα πρέπει να σαρωθούν (σκαναριστούν) σε αρχεία μορφής pdf και να επισυναφθούν στην ηλεκτρονική αίτηση, η οποία υποβάλλεται στη διεύθυνση https://studies.aegean.gr/sitisistegasi.

Γενικά

Απαραίτητα δικαιολογητικά για παροχή δωρεάν σίτισης ή/και στέγασης:

  1. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (εκδοθέν κατά το τελευταίο εξάμηνο).
  2. Αντίγραφο της οικογενειακής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του τελευταίου φορολογικού έτους (έντυπο Ε1).
  3. Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους για το ετήσιο οικογενειακό ή ατομικό εισόδημα του/της ενδιαφερομένου/ης φοιτητή/τριας.
    • Φοιτητές/τριες που είναι κάτω των 25 ετών καταθέτουν:
      • το οικογενειακό εκκαθαριστικό και
      • το ατομικό εκκαθαριστικό, σε περίπτωση που υποβάλλουν και οι ίδιοι/ες φορολογική δήλωση.
    • Φοιτητές/τριες που είναι άνω των 25 ετών καταθέτουν μόνο το ατομικό εκκαθαριστικό τους.

Ειδικές περιπτώσεις (δικαιολογητικά ανά περίπτωση)

Κατατίθεται το αντίστοιχο από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις:

  • Βεβαίωση σπουδών αδελφού/ής (ενεργού/ής φοιτητή/τριας του πρώτου κύκλου σπουδών, εφόσον ο/η αδελφός/ή δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου).
  • Βεβαίωση επιδότησης ανεργίας από το Υποκατάστημα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) στα μητρώα του οποίου είναι εγγεγραμμένος/η, αν ο/η ίδιος/α, ο γονέας του/της ή ο /η σύζυγός του/της λαμβάνει επίδομα ανεργίας κατά την υποβολή της αίτησης.
    • Αν η αίτηση αφορά στέγαση, η ανεργία αποδεικνύεται με κάρτα ανεργίας σε ισχύ του γονέα.
  • Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας που αποδεικνύει την πολυτεκνική ιδιότητα του/της φοιτητή/τριας.
  • Ληξιαρχική Πράξη θανάτου γονέα (εφόσον ο/η φοιτητής/τρια δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του/της).
  • Ληξιαρχική Πράξη γέννησης του/της φοιτητή/τριας, εάν:
    • εμπίπτει στην κατηγορία των απορφανισθέντων/εισών φοιτητών/τριών από τον ένα ή και τους δύο γονείς και δεν υπερβαίνει το 25ο έτος της ηλικίας του/της ή
    • φέρει την ιδιότητα του τέκνου άγαμης μητέρας με τουλάχιστον ένα κάτω των 25 ετών μη αναγνωρισθέν τέκνο ή
    • φέρει την ιδιότητα του τέκνου θύματος τρομοκρατίας και δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του/της.
  • Πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας, το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής της αίτησης, σε περιπτώσεις φοιτητών/τριών πασχόντων/ουσών από σοβαρές ασθένειες (άρθρο 35 του Ν. 3794/2009, Α’ 156) ή σε περιπτώσεις φοιτητών/τριών με γονείς/τέκνα/αδέλφια/συζύγους που είναι τυφλοί/ές ή κωφάλαλοι/ες ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών με αναπηρία άνω του 67%.

Παροχές

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει την δυνατότητα δωρεάν στέγασης ορισμένου αριθμού φοιτητών/φοιτητριών σε κάθε νησί. Ο αριθμός αυτός εξαρτάται από τις διαθέσιμες υποδομές ή το ύψος του διαθέσιμου σχετικού κονδυλίου.

Συγκεκριμένα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου διαθέτει 672 κλίνες για τη στέγαση των φοιτητών και φοιτητριών, κατανεμημένες ανά Πανεπιστημιακή Μονάδα ως εξής:

Μονάδα Κλίνες Μισθωμένα Δωμάτια Ιδιόκτητες Εστίες
Λήμνου 17 17  
Μυτιλήνης 163 37 126
Ρόδου 164 164  
Σάμου 150   150
Χίου 178   178

Δικαιούχοι Δωρεάν Στέγασης

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με την υπ’ αρίθμ. 16/26.05.2016 απόφασή της, καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις παροχής δωρεάν στέγασης στους φοιτητές και στις φοιτήτριες του ιδρύματος.

Ετήσια περίοδος στέγασης

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων για δωρεάν στέγαση ξεκινά κάθε χρόνο με την έναρξη της υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και λήγει σε ημερομηνία που καθορίζει η Κεντρική Διεύθυνση Σπουδών & Φοιτητικής Μέριμνας. Το δικαίωμα δωρεάν στέγασης αφορά στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος. Όσοι/ες έχουν επιλεγεί ως δικαιούχοι πρέπει να υποβάλουν εκ νέου αίτηση και δικαιολογητικά για την ανανέωση του δικαιώματος δωρεάν στέγασης. Η νέα υποβολή αίτησης αποσκοπεί στην επικαιροποίηση των δεδομένων κάθε υποψήφιου/ας αλλά και της σειράς κατάταξης των ενδιαφερομένων, μετά από τις αποχωρήσεις αποφοίτων και την προσέλευση πρωτοετών.

Οι πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες υποβάλλουν αίτηση κατά την εγγραφή τους.

Οι πίνακες δικαιούχων δωρεάν στέγασης και των επιλαχόντων/ουσών ανακοινώνονται το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών και φοιτητριών.

Οι δικαιούχοι δωρεάν στέγασης διατηρούν το δικαίωμά τους μέχρι την 30η Ιουνίου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους και από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.

Υποβολή αιτήσεων

Οι αιτήσεις δωρεάν στέγασης υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα του Τμήματος Φοιτητικής Μέριμνας & Συμβουλευτικής.  Τα δικαιολογητικά εισάγονται στο σύστημα ως αρχεία σε μορφή PDF.

Δεν απαιτείται η κατάθεση δικαιολογητικών σε έντυπη μορφή στα Γραφεία Φοιτητικής Μέριμνας.

Δικαιολογη-

τικά

Τα ακόλουθα δικαιολογητικά θα πρέπει να σαρωθούν (σκαναριστούν) σε αρχεία μορφής pdf και να επισυναφθούν στην ηλεκτρονική αίτηση, η οποία υποβάλλεται στη διεύθυνση https://studies.aegean.gr/sitisistegasi.

Γενικά

Απαραίτητα δικαιολογητικά για παροχή δωρεάν σίτισης ή/και στέγασης:

  1. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (εκδοθέν κατά το τελευταίο εξάμηνο).
  2. Αντίγραφο της οικογενειακής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του τελευταίου φορολογικού έτους (έντυπο Ε1).
  3. Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους για το ετήσιο οικογενειακό ή ατομικό εισόδημα του/της ενδιαφερομένου/ης φοιτητή/τριας.
    • Φοιτητές/τριες που είναι κάτω των 25 ετών καταθέτουν:
      • το οικογενειακό εκκαθαριστικό και
      • το ατομικό εκκαθαριστικό, σε περίπτωση που υποβάλλουν και οι ίδιοι/ες φορολογική δήλωση.
    • Φοιτητές/τριες που είναι άνω των 25 ετών καταθέτουν μόνο το ατομικό εκκαθαριστικό τους.

Ειδικές περιπτώσεις (δικαιολογητικά ανά περίπτωση)

Κατατίθεται το αντίστοιχο από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις:

  • Βεβαίωση σπουδών αδελφού/ής (ενεργού/ής φοιτητή/τριας του πρώτου κύκλου σπουδών, εφόσον ο/η αδελφός/ή δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου).
  • Βεβαίωση επιδότησης ανεργίας από το Υποκατάστημα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) στα μητρώα του οποίου είναι εγγεγραμμένος/η, αν ο/η ίδιος/α, ο γονέας του/της ή ο /η σύζυγός του/της λαμβάνει επίδομα ανεργίας κατά την υποβολή της αίτησης.
    • Αν η αίτηση αφορά στέγαση, η ανεργία αποδεικνύεται με κάρτα ανεργίας σε ισχύ του γονέα.
  • Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας που αποδεικνύει την πολυτεκνική ιδιότητα του/της φοιτητή/τριας.
  • Ληξιαρχική Πράξη θανάτου γονέα (εφόσον ο/η φοιτητής/τρια δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του/της).
  • Ληξιαρχική Πράξη γέννησης του/της φοιτητή/τριας, εάν:
    • εμπίπτει στην κατηγορία των απορφανισθέντων/εισών φοιτητών/τριών από τον ένα ή και τους δύο γονείς και δεν υπερβαίνει το 25ο έτος της ηλικίας του/της ή
    • φέρει την ιδιότητα του τέκνου άγαμης μητέρας με τουλάχιστον ένα κάτω των 25 ετών μη αναγνωρισθέν τέκνο ή
    • φέρει την ιδιότητα του τέκνου θύματος τρομοκρατίας και δεν έχει υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας του/της.
  • Πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας, το οποίο είναι σε ισχύ κατά το έτος υποβολής της αίτησης, σε περιπτώσεις φοιτητών/τριών πασχόντων/ουσών από σοβαρές ασθένειες (άρθρο 35 του Ν. 3794/2009, Α’ 156) ή σε περιπτώσεις φοιτητών/τριών με γονείς/τέκνα/αδέλφια/συζύγους που είναι τυφλοί/ές ή κωφάλαλοι/ες ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών με αναπηρία άνω του 67%.

Βιβλιοθήκη | Δικαίωμα δανεισμού

Η πρόσβαση στις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου για δανεισμό βιβλίων γίνεται με την επίδειξη της ακαδημαϊκής ταυτότητας (πάσο).

Στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι την παραλαβή της ακαδημαϊκής ταυτότητας, θα παρέχεται η δυνατότητα ταυτοποίησης με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας.